Csendesnap Tállyán, Tokaj vidéki kirándulás 2019. szeptember 27-29.

Folytatva a külországi magyar közösségekkel történő kapcsolatkeresést, lehetőségünk volt a felvidéki Sajógömör testvéreivel találkozni a Tállyán szeptember 28-án szombaton megrendezett csendesnap keretében. Az alkalmat megragadva 3 napos kirándulást szerveztünk a környékre.

A csendesnapon történtekről az alábbi linken olvasható a részletes beszámoló.

Gyülekezetünk -szerencsére- nagyszámú küldöttségét Fodor Viktor lelkész, Békés Tamás felügyelő és Dobó György egyházmegyei felügyelő vezette. A találkozó jó alkalom volt a testvérgyülekezeti kapcsolatok erősítésére, melynek keretében sokat tanulhat egymástól a két gyülekezet az egyházi szolgálat laikusok általi erősítéséről és a szórványgyülekezeti lét túlélésének eszközeiről.

Szombati programunkat a közös vacsora utáni rövid bodrogkeresztúri sétával és borkostolóval zártuk.

Szállásunk Bodrogkeresztúron, a Betlehem Evangélikus Pihenőházban volt, ahol nagyon kedves és baráti vendéglátók fogadtak.

Vasárnap először a bodrogkeresztúri katolikus templomot látogattuk meg, melynek története az 1220-as évekig vezethető vissza, majd kihasználva a napsütéses időjárást megcsodáltuk a  kilátást a közeli Panoráma Kilátó-Pontról.

Utunk következő állomására, Tokajba a déli órákban érkeztünk. Városnéző sétánkat a Fő téren kezdtük, ahol több nevezetesség is található (városháza, Szent István király szobra, római katolikus templom). Sétánk következő állomása a Tisza felett átívelő Erzsébet királyné híd volt, ezen a helyen található a Bodrog folyó torkolata is. Bő fél óra gyaloglással a millecentenáriumi emlékhely mellett elhaladva értük el a Szerelmi pincesort, ahol rövid borozás keretében pihentünk meg. Kirándulásunkat a Tisza partján elköltött halvacsorával zártuk.