Beszámoló, tripla túra 2. nap

Kirándulás-sorozatunk második napján hideg, de napos idő fogadott.

Az útvonalnak ezúttal tízen vágtunk neki. A hármashatárhegyi vitorlázórepülőteret elérve kezdtük meg első emelkedőnket a Jane Goodall tanösvényen a Vöröskő-várhoz (338 m). Rövid pihenő után indultunk következő célunkhoz a Hármashatár-hegyhez (495 m). A megérdemelt uzsonna –itt kiemelendő Erdélyi Kata speciális káposztás-tésztája– elfogyasztása után, megkezdtük az ereszkedést a Határ-nyereghez, ahonnan a sárga jelzést követve érkeztünk Hűvösvölgybe. Itt néhány túratársunktól elbúcsúztunk, majd folytattuk túránkat a hárshegyi Kaán Károly kilátóhoz (444 m). Sajnos a szép kilátásról le kellet mondanunk, mivel a környéket hirtelen érkező sűrű felhőzet és köd borította be. Mire a néhány méterrel lejjebb található Bátori-barlanghoz értünk, már sűrű pelyhekben esett a hó. A hózápor ellenére jól esett a pihenő és az elmaradhatatlan csúcscsoki.

A pihenés közben Pongrácz Gábor, Baranyay Bence Répcelak-Csánigi lelkész böjti gondolatait olvasta fel. A teljes szöveg megtalálható itt. A barlangtól óvatosan ereszkedtünk vissza Hűvösvölgybe, ahol már ismét napsütés fogadott minket.

Mindnyájan kellemesen elfáradtunk, nagy lelkesedéssel várjuk, hogy a következő szombaton is nekivágjunk a János-hegyet célba vevő kissé még hosszabb túrának.